Skip to content

Hosted Exchange 2010 naar 2013 migratie

Outlook Web App 2013

Op 25 juli 2013 zijn wij begonnen met de migratie van Exchange 2010 naar Exchange 2013.

Wat betekend dit voor u:

  • als alles goed verloopt merkt u hier weinig van
  • een nieuwe outlook web app > Voorbeeld Login – Voorbeeld Email overzicht
  • mobile interface – heeft u een smart phone of tablet? en wilt u toegang tot uw email, dan krijgt u een mobile web app met alle functies die u gewent bent.
  • geen ondersteuning meer voor office (outlook) 2003 – u moet minimaal over outlook 2007 beschikken.
[space height=”20″]

Welke problemen kunt u ondervinden:

  • verliezen van de connectiviteit met het Hosted Exchange platform – *1
  • lege mailbox (postvak) – wordt hersteld – *2
  • vertraging in email verzenden en ontvangen (minimaal) – *3
[space height=”20″]

Wat moet ik doen als ik problemen ondervind:

*1 verliezen van de connectiviteit met het Hosted Exchange platform

Sluit uw outlook af en start deze opnieuw op. Het kan zijn dan u dit meerdere malen moet herhalen.

Mocht het probleem zich meerdere malen voor doen nadat u een tijd wel een goede connectie heeft gehad.

Wacht dan geduldig af, gebruik ondertussen de webmail: https://webmail.heplatform.nl en probeer later outlook nog eens opnieuw te starten.

Oorzaak:

Doordat wij alle mailboxen moeten verhuizen naar de nieuwe Hosted Exchange Servers kan het zijn dat u wordt aangesloten op de verkeerde server. Door het opnieuw opstarten van outlook kan het probleem zich herstellen. Onze diensten zijn natuurlijk wel altijd bereikbaar via de webmail (Web App)

* 2 lege mailbox (postvak) – wordt hersteld

Het kan tijdens de upgrade voorkomen dat u een aantal malen geconfronteerd wordt met een lege mailbox, zowel in de webmail als in outlook, uw smart phone of tablet.

Het probleem wordt automatisch opgelost, u hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Oorzaak:

Doordat wij alle mailboxen moeten verhuizen naar de nieuwe Hosted Exchange Server kan het zijn dat u wordt aangesloten op de verkeerde server. Hierdoor ontvangt u tijdelijk een lege mailbox. U kunt wel gewoon emails blijven versturen en ontvangen. De email die in uw mailbox zat wordt automatisch weer toegevoegd.

Excuus voor het ongemak.

*3 vertraging in email verzenden en ontvangen (minimaal)

Uw emails kunnen tijdens de verhuizing vertraging oplopen. Dit proberen we natuurlijk tot het minimale te beperken en streven er zelfs naar om dit helemaal niet voor te laten komen. Helaas kunnen wij u niet beloven dat er enkele minuten vertraging zit tussen het verzenden en ontvangen van uw email.

Het probleem wordt vanzelf verholpen.

Oorzaak:

De oorzaak van dit probleem zit in de belasting van de services op onze servers. Meerdere servers zijn gelijktijdig bezig om alles over te zetten en ook om de gewone dagelijkse email etc. af te werken.

Doordat alles dermate belast wordt kan het zijn dat uw bericht in een wachtrij komt. Deze wachtrij wordt altijd snel afgewerkt maar het is mogelijk dat er enkele minuten vertraging tussen zit. Wij streven ernaar om te voorkomen dat uw emails vertraging oplopen.

Excuus voor het ongemak.

Mochten er nog vragen zijn of is er iets onduidelijk neem dan gerust contact met ons op.

Heeft u een probleem waar u zelf niet uit komt? Maar dan een support ticket aan.

Back To Top